Sig Tennisklub
Log ind
Hjem
Banebooking
Aktivitetskalender
Om klubben
Bestyrelsen
Vedtægter
Regnskab
Log ind
Bestyrelsen
Vedtægter
LOVE FOR SIG TENNISKLUB
§ 1. Foreningens navn er ”Sig Tennisklub”
§ 2. Foreningens formål er at udbrede kendskab til og færdighed i Lawn Tennis. Klubbens formål er at skabe de bedste muligheder for at udøve tennis- og padelspil på amatørbasis og mulighed for dygtiggørelse for alle uanset alder og færdigheder, samt at styrke sammenholdet blandt medlemmerne.
§ 3. Klubben optager passive og aktive medlemmer. Klubben optager enhver, der søger optagelse. Såfremt en af klubben vedtaget maksimumsgrænse for medlemmer overskrides, har borgere bosat i Varde kommune fortrinsret. Indmeldelse sker via klubbens hjemmeside – eller via kontakt til et medlem af klubbens bestyrelse Medlemskab er først opnået, når kontingent er betalt. Når man er padelmedlem, kan man også booke og benytte tennisbanen. Når man er tennismedlem kan man kun benytte og booke tennisbanen. Det er muligt at medtage gæster på både padelbanen og tennisbanen, som tilmeldes og betales ved bookning af banen.
§ 4. Optagelse af medlemmer sker på hjemmesiden Sigtennis.memberlink.dk
§ 5. Udmeldelse for tennismedlemmer sker automatisk når sæsonen er slut og man skal melde sig ind igen til den nye sæson. Udmeldelse for padel medlemmer sker efter et år og man får en automatisk besked tre uger inden udløb, om man ønsker at forny sit medlemskab.
§ 6. Finder bestyrelsen at et medlem bør udelukkes af foreningen træffer den beslutning om en midlertidig udelukkelse. Det berørte medlem har ret til at forlange sagen behandlet på en generalforsamling. Endelig eksklusion kan kun foretages, såfremt generalforsamlingen er beslutningsdygtig.
§ 7. Kontingentrestancer udgår.
§ 8. Foreningens regnskabsår løber fra den 1. januar til 31. december. Senest den 1 februar afleveres årsregnskabet til revision og senest den 10 februar afleveres regnskabet med revisionspåtegning til bestyrelsen. Årsregnskabet forelægges på den årlige ordinære generalforsamling.
§ 9. Bestyrelsen fastsætter kontingent for aktive medlemmer
§ 10. Kasseren er ansvarlig for foreningens kassebeholdning og afholder foreningens udgifter efter formandens anvisninger. Kasseren fører medlemskartotek i december indberettes til Centralregistreret og i april indberettes på foreningsportalen. Bestyrelsen kan dog bemyndige kassereren til at disponere i fornødent omfang, men kun vedrørende almindelige daglige forretninger. Bestyrelsen samt klubbens øvrige medlemmer hæfter ikke personligt for klubbens forpligtigelser.
§ 11. Såfremt foreningen pådrager sig gæld, der ikke vil kunne afvikles på grundlag af de løbende indtægter, indkalder bestyrelsen til ekstraordinær generalforsamling med det formål gennem påligning af et ekstraordinært medlemsbidrag at bringe gælden til ophør. Pligtige til at yde nævnte medlemsbidrag er de personer, der var medlemmer af foreningen på det tidspunkt, da bestyrelsen traf beslutning om indkaldelse af nævnte generalforsamling.
§ 12. Såfremt foreningen opløses, træffer den herom besluttende generalforsamling ved simpel stemmeflerhed bestemmelse om afvikling af foreningens passiver samt fremtidigt tilhørsforhold for foreningens aktiver og øvrige ejendele.
§ 13. Foreningen ledes af en bestyrelse bestående af 5 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen med 3 de lige og 2 de ulige år. Formand og kasserer kan ikke være på valg samme år. Generalforsamlingen vælger ud over de 5 bestyrelsesmedlemmer 1 suppleant og 2 revisorer. Valget afgøres ved simpel stemmeflerhed
§ 14. Bestyrelsen konstituerer sig årligt ved blandt sine medlemmer at vælge formand, sekretær og kasserer.
§ 15. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når formanden og mindst 2 af de øvrige bestyrelsesmedlemmer er til stede.
§ 16. Bestyrelsen fører en forhandlingsprotokol, hvori indføres referat af forhandlinger på generalforsamlinger og bestyrelsesmøder samt beretning af foreningens virksomhed.
§ 17 Til løsning af særlige opgaver kan bestyrelsen nedsætte udvalg
§ 18. Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen, der kan være ordinær eller ekstraordinær.
§ 19. Indvarsling til generalforsamling med angivelse af dagsorden sker på mail mindst 14 dage. Ekstraordinære generalforsamlinger kan indvarsles med 5 dages varsel. § 20. Stemmeretten på en generalforsamling har alle ordinære medlemmer. Stemmeretten kan kun udøves ved personligt fremmøde.
§ 21. Enhver lovligt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig. Alle afgørelser træffes ved simpel stemmelighed.
§ 22. Den årlige ordinære generalforsamling afholdes normalt i marts måned.
Dagsorden for den ordinære generalforsamling er følgende:
1. Formanden åbner generalforsamlingen og meddeler dagsordenen.
2. Valg af dirigent
3. Formanden aflægger beretning.
4. Kassererem fremlægger det reviderede regnskab
5. Indkomne forslag behandles.
6. Valg
7. Eventuelt Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal foreligge skriftligt for bestyrelsen senest 8 dage inden generalforsamlingens afholdelse. Ændringsforslag skal fremsættes på generalforsamlingen.
§ 23. Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes når bestyrelsen finder det påkrævet, og skal afholdes, når mindst 10 medlemmer stiller skriftlig krav til bestyrelsen herom med angivelse af de sager, der ønskes behandlet. I sidstnævnte tilfælde skal generalforsamlingen afholdes inden 1 måned efter kravets fremsættelse over for bestyrelsen.
§ 24. Lovændringer, herunder foreningens opløsning, kan kun vedtages af generalforsamlingen, når de (den) er optaget som særligt punkt på dagsordenen.
§ 25. En generalforsamling kan kun træffe beslutning og lovændringer, herunder foreningens opløsning, når mindst halvdelen af foreningens ordinære medlemmer er til stede, og når mindst to trediedele af disse stemmer derfor.
§ 26. Såfremt den i
§25 nævnte generalforsamling ikke er beslutningsdygtig, kan sagen behandles på en ekstraordinær generalforsamling, der skal afholdes inden for de nærmeste 2 uger. En sådan generalforsamling er beslutningsdygtig uden hensyn til antallet af tilstedeværende og kan træffe afgørelser, når to trediedele af de pågældende stemmer derfor.
Foreningens love er vedtaget den 11. juni 1935 og rettet på generalforsamling den 2. november 1976, rettet på generalforsamling den 24. april 2019 og rettet på generalforsamling den 9. marts 2023.
Regnskab
Regnskab for perioden 01-01-2022 til 31-12-2022
Konto År til dato Perioden
INDTÆGTER
Kontingenter 1012
Kontingenter, Padel 57200,00 57200,00
1015 Kontingent Tennis 4750,00 4750,00
Kontingenter i alt 61950,00 61950,00
Sponsorer og Fonde 1120 Fonde 100500,00 100500,00
Sponsorer i alt 100500,00 100500,00
Salgsindtægter 1230
Salg, Diverse 50,00 50,00
Salg i alt 50,00 50,00
Tilskud 1410
Tilskud,
Lokaltilskud 50000,00 50000,00
1420 Tilskud for unge under 26, Kommune 2940,00 2940,00
Tilskud i alt 52940,00 52940,00
Øvrige indtægter 1910
Gæste kontingent 12150,00 12150,00
Øvrige indtægter i alt 12150,00 12150,00
INDTÆGTER I ALT 227590,00 227590,00
UDGIFTER
Personaleomkostninger 2015
Forplejning -2370,64 -2370,64 2050
Kurser/Uddannelse -3000,00 -3000,00
Personale omkostninger i alt -5370,64 -5370,64
Anlægsomkostninger 2210
Leje af Tennisbane -2190,00 -2190,00 2225
Vedligehold på padelbanen -474,00 -474,00
Anlægsomkostninger i alt -2664,00 -2664,00
Mødeaktiviteter 2410
Generalforsamling -521,00 -521,00
Mødeaktivitet i alt -521,00 -521,00
Administration 3020
Tryksager -725,00 -725,00 3030
Sognebladet -3000,00 -3000,00 3040
Mobilepay udgifter -999,00 -999,00 3050
memberlink Hjemmeside og internet -20200,00 -20200,00 3090
Gaver / Blomster -450,00 -450,00 3100
Udgifter til Nets/Danid -318,48 -318,48
Administration i alt -25692,48 -25692,48
Etablering af Padelbane 3210
Betonlag og belægning -55087,50 -55087,50 3215
Etablering af fundament -35195,00 -35195,00 3220
Glas og stålkonstruktion -375000,00 -375000,00 3225
El -33879,85 -33879,85
Materialer 3620
Vareforbrug Padel -14073,75 -14073,75 3630
Tøj -3850,00 -3850,0
Vareforbrug i alt -17923,75 -17923,75
Renteudgifter 4010
Renteudgifter og bankgebyr -1914,98 -1914,98 4030
Gebyrkonto, mobilpay -597,01 -597,01 Renteudgifter i alt -2511,99 -2511,99
UDGIFTER I ALT -553846,21 -553846,21
DRIFTSRESULTAT -326256,21 -326256,21 AKTIVER
Omsætningaktiver 5510
Medlems tilgodehavende/samlekonto 1700,00 1700,00
Omsætningsaktiver -552146,21 -552146,21
Likvide beholdninger 5710
Bankkonto -17714,16 -17714,16 5720
Indbetalingskonto Mobile Pay -71300,00 -71300,00
Likvide beholdninger i alt -89014,16 -89014,16
AKTIVER I ALT -87314,16 -87314,16
PASSIVER EGENKAPITAL 6130
Overført resultat tidligere år 88570,37 88570,37
Periodens resultat -326256,21 -326256,21 EGENKAPITAL I ALT -237685,84 -237685,84 GÆLD 6330 Gæld til nærtstående partner 325000,00 325000,00 GÆLD I ALT 325000,00 325000,00
PASSIVER I ALT 87314,16 87314,16
Rapporten viser fuld regnskabsrapport for den angivne periode...
Activity
×
×
×